Szolgáltatások

A fogazat egészségének és szépségének fontossága nagyon összetett. Éppen ezért ennek helyreállítása is komplex feladat a fogorvos számára. Tudjuk, hogy általános egészségünk egyik mérföldköve, hogy a bevitt táplálék megfelelően hasznosuljon szervezetünk számára. Ehhez elengedhetetlen, hogy emésztőrendszerünk jól működjön. Az emésztés a rágással kezdődik. Ennek feladata a táplálék felaprítása és nyállal való összekeverése, mely a tápcsatorna következő állomása, a gyomor számára készíti elő a bevitt táplálékot. A megfelelő rágás tehát a gyomor jó működését, a megfelelő emésztést segíti elő.

Fogazatunk állapota más módon is kihat szervezetünkre. Egy elhalt fog, egy rosszul gyökérkezelt fog, gyulladt íny, gyulladt fogágy szervezetünk számára góc. Ez azt jelenti, hogy ezek a problémák szervezetünk más területein – a fogaktól távol – másodlagosan betegségeket okozhatnak. Ezek az úgynevezett gócbetegségek, melyek azért jöhetnek létre, mert a gócokban lévő baktériumok a vérkeringéssel eljuthatnak szervezetünk bármely más területére. A leggyakoribb gócbetegségek az izületi gyulladás, a foltos hajhullás, de komolyabb betegségeket is okozhatnak (szív, vese, szem betegségeit). Immunrendszerünk ugyan próbálja ezeket a gócokat felszámolni, de ez sajnos lehetetlen feladat, mert a problémát okozó baktériumok mindig pótlódnak.Szervezetünkben az immunrendszer számára egy véget nem érő harc zajlik, ami egyéb, akár banális fertőzésekkel szemben is gyengíti annak működését. Tehát egy góc az egész szervezet ellenálló képességét rontja.

Emberközpontú gyógyítás

Szerencsére fogorvosi beavatkozással ezek a gócok felszámolhatók, így az esetleges gócbetegségek és az immunrendszer túlterhelése megszűnik és a szervezetünk ellenálló képessége helyreáll. Végül, de nem utolsó sorban a fogak egészsége, szépsége lelki egészségünkre is kihat. A szép, egészséges fogazattal az ember nyitottabb, magabiztosabb, mosolygósabb, ami fontos egész megjelenésünk, az emberi kapcsolatok, de a karrier szempontjából is. A fogak állapota tehát kihat egész lényünkre. A fogak épségének, szépségének és működésének helyreállítása ezért komplex feladat, mely akkor lesz sikeres, ha a fogorvos a páciens egészére összpontosít, nemcsak a konkrét fogproblémára. Ez az emberközpontú – és nem betegségközpontú – gyógyítás alapja, melyet fogorvosként vallok.